En plats för alla behov och känslor

Det är inte lätt att tillfredsställa 5 personer med olika behov, intressen och viljor. Men jag tror ändå att alla mina familjemedlemmar tyckte att New York var en speciell plats. Pappa gillade Irish pub och hockeyn, och allt som hade med mat och ta det lugnt att göra. Mamma föredrog Brooklyn Bridge och att få vandra omkring till olika sevärsigheter. Frida var nog mest imponerad över det grymma nattlivet i New York så vår utgång och julafton var nog topp ett på hennes lista. Hanna fick se alla plaster där kändisarna har sprungit omkring, hon har shoppat som aldrig förr och dessutom gjorde hon sin första utgång i New York. Det är hon nog ganska ensam om som svensk 17 åring.
 
Min bästa var nog ändå att jag fick visa delar av hur min livsstil har sett ut den senaste tiden. Sedan satt det ju rätt fint att få be mamma lägga ner kartan och kunna säga "den här vägen mamma". Vår resa hade många underbara inslag trots att vi fick trängas med halva världen som också ville vara i New York över jul. Det tar ett tag att smälta en resa när upplevelserna är så många och höjdpunkterna inte går att räkna på en hand. Det är New york i ett nötskal. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback